U bent hier

FAQ

Ik ben een eerstejaars. Wat moet ik doen?
Wie kan er gerief kopen in de CuDi?
Hoe log ik in?
Wat heb ik nodig?
Hoe reserveer/bestel ik iets?
Hoe annuleer ik een reservatie?
Mijn reservatie gaat/is vervallen. Wat moet ik doen?
Het product is niet in voorraad. Heeft het zin om te bestellen?
Ik heb iets nodig dat dit semester niet gebruikt wordt.
Kan ik komen helpen?
Verkopen jullie tweedehandsboeken?
Wie betaalt ledenprijs en wie niet?
Hoe kom ik aan een lidkaart?
Ik kan niet inloggen.
Kan ik met mijn bankkaart betalen?
Waar vind ik de CuDi?
Wanneer zijn jullie open?
Ik snap de openingsuren niet.
Ik kan echt niet komen tijdens de openingsuren. Wat moet ik doen?
Mag ik langskomen op een moment dat voorbehouden is voor 1eBachers?
Hoe krijg ik de buitendeur open?

Ik ben een eerstejaars. Wat moet ik doen?
Er worden per studierichting uren voor jullie vrijgehouden in de eerste week van elk semester.
Kom je tijdens die uren, dan kunnen we je gemakkelijker helpen. Probeer in elk geval op voorhand de dingen te reserveren die je nodig hebt.
Wie kan er gerief kopen in de CuDi?
Iedereen. Gelieve wel alles op voorhand te reserveren.
Alleen Scienticaleden krijgen korting. Voor meer info daarover, zie verder.
Hoe log ik in?
Als je student of personeel bent aan een onderdeel van de Associatie KU Leuven, kan je inloggen met je KU Leuven-login door op "Centrale login: KU Leuven" te klikken. Anders mail je ons best op cudi@scientica.be.
Soms moet je na inloggen nog een keertje herladen (met de herlaadknop van je browser).
Wat heb ik nodig?
Dat kom je te weten door in te loggen en dan links op "Wat heb ik nodig?" te klikken. Een grote groene rechthoek zal je dan uitnodigen om in te geven welke vakken je volgt. Je kan ze aanvinken in een lijst of indien nodig toevoegen met het zoekveld onderaan. Wanneer de website je vakken kent, kan hij je zeggen wat je nodig hebt. Gelieve alles te reserveren dat je wilt kopen. Gelieve je reservaties te annuleren als je de bestelde items niet meer nodig hebt.
Hoe reserveer/bestel ik iets?
Met reserveren en bestellen bedoelen we hetzelfde. Als je ingelogd bent, kan je iets reserveren door het op te zoeken (met het zoekveld links, of in een van de lijsten in het menu links: Alle dingen - Boeken - Cursussen - Andere dingen - Wat heb ik nodig?), op "Bestel ding" te klikken en te bevestigen.
Gelieve je reservaties te annuleren als je de bestelde items niet meer nodig hebt.
Hoe annuleer ik een reservatie?
Log in, scroll op de homepagina naar beneden, klik bij het item in kwestie op annuleren en bevestig.
Mijn reservatie gaat/is vervallen. Wat moet ik doen?
Als de reservatie nog niet vervallen is, maar wel binnen de week dreigt te vervallen, kan je ze verlengen. Log in en scroll op de homepagina naar beneden. Klik daar bij de reservatie in kwestie op "vernieuwen". Als de reservatie wel vervallen is, moet je opnieuw reserveren en kom je weer onderaan de wachtlijst terecht. Indien je reservatie vervallen is door chaotische omstandigheden in de cudi (vb. omdat de site beweerde dat het item beschikbaar was, terwijl dit niet het geval was), mag je ons natuurlijk altijd een mailtje sturen op cudi@scientica.be.
Het product is niet in voorraad. Heeft het zin om te bestellen?
JA! Als niemand bestelt, wordt de voorraad niet bijgevuld! Zodra er een exemplaar beschikbaar is, word je automatisch per email op de hoogte gebracht.
Gelieve je reservaties te annuleren als je de bestelde items niet meer nodig hebt.
Ik heb iets nodig dat dit semester niet gebruikt wordt.
Dan mail je ons best gewoon op cudi@scientica.be. De website brengt ons niet op de hoogte van reservaties van oudere items.
Kan ik komen helpen?
JA! Het is plezant! Schrijf je in op een van de shiften! of kom gewoon langs op een van onze openingsuren.
Verkopen jullie tweedehandsboeken?
Nee, maar we promoten wel het gebruik van Stubooks. Dit is een platform waarop je verkopers van tweedehandsboeken kan vinden of zelf je boeken te koop kan aanbieden. Sinds kort kan je bij elk boek op onze site een link 'Find on Stubooks' terugvinden. Als je daarop klikt, zoek je automatisch op de site van Stubooks naar boeken met hetzelfde ISBN-nummer.
Wie betaalt ledenprijs en wie niet?
Je betaalt de ledenprijs als je lid bent van Scientica.
Dit betekent dat je dit academiejaar een lidkaart gekocht hebt van een van de vijf Scientica-kringen: Bios, Chemika, Geos, Merkator of Wina.
Hoe kom ik aan een lidkaart?
Dit wordt door de kringen zelf geregeld. Gelieve de website van je favoriete studentenkring te bezoeken of iemand van het bijhorend presidium te contacteren. De schildjes rechtsboven leiden naar de websites van de 5 kringen.
Ik kan niet inloggen.
Stuur een mailtje naar cudi@scientica.be.
Kan ik met mijn bankkaart betalen?
Dat kan, maar alleen voor Belgische bankkaarten kunnen we garanderen dat deze werken. We hebben ook alleen Bancontact, geen proton.
Waar vind ik de CuDi?
Scientica Cursusdienst
Celestijnenlaan 200L 00.03
Campus Arenberg III
3001 Heverlee
Wanneer zijn jullie open?
Onze openingsuren staan op de homepagina. Ze worden wekelijks geüpdatet.
Zie je helemaal geen openingsuren staan?
Ofwel zijn we dan gesloten voor de rest van het semester, ofwel is het vrijdag/zaterdag en staan de uren van volgende week nog niet online.
We sluiten op het einde van week 11 van het semester. In de weken 1 tot en met 11 zullen de openingsuren altijd ten laatste de zaterdag avond voor het begin van de week bekend gemaakt zijn op onze site.
Ik snap de openingsuren niet.
Elke kolom stelt een dag voor. Elke rij stelt een tijdsslot voor dat begint op het uur dat links in de rij vermeld is, en eindigt op het beginuur van de rij eronder. Dus als er bij rij 1 "12u30" staat en bij rij 2 "14u", dan geldt alles in rij 1 van 12u30 tot 14u.
Ik kan echt niet komen tijdens de openingsuren. Wat moet ik doen?
Mail ons op cudi@scientica.be, dan kunnen we wel een oplossing vinden. (alleen als je een zinnige reden hebt).
Mag ik langskomen op een moment dat voorbehouden is voor 1ste Bachers?
Ja, maar de 1ste Bachelor studenten krijgen wel voorrang.
Hoe krijg ik de buitendeur open?
Draai aan de deurknop tot hij klik zegt en trek. En gelóóf in jezelf.
Maar geen zorgen! Er staan ook instructies op de deur zelf en de mensen aan de kassa kunnen je altijd naar buiten helpen.